Mikpunt en raakpunt
- Mikpunt is het punt (ligt op de lijn) waar de keu, zonder zij effect, naar wijst.
- Raakpunt is punt waar de ballen elkaar bij de botsing raken.
- Alleen als bal 2 voor 100 % vol wordt geraakt zijn mikpunt en raakpunt hetzelfde.
- Als je op de rand van bal 2 mikt ligt het mikpunt op ongeveer 3 cm uit het hart
- Het raakpunt op bal 2 ligt altijd op de helft tussen mikpunt en het hart van de bal
- Het raakpunt is waar het om draait
- Hhet mikpunt alleen een hulpmiddel om tot het raakpunt te komen
- Het raakpunt bepaalt looplijn bal 2
- De dikte op bal 2 en het hoog/laag effect bepalen de loop van bal 1
- Als bal 1 glijdend zonder effect bal 2 raakt, zal deze in een hoek van 90 graden afslaan

Na de botsing vertrekt bal 2 altijd volgens de pijl
Pijl is vanuit hart bal 1 door het het hart van bal 2
Een gevorderde speler zal, vanwege de gewenste
loop van bal 2, vaker het raakpunt opzoeken dan
het mikpunt.
Met een stapje terug heb je een beter zicht op de
gewenste looplijn van bal 2 (visualiseren).